Var god röj
Att flytta fyra meter uppåt var inte speciellt svårt. Att få telefonbolaget att fatta grejen visade sig vara betydligt svårare. Idag skulle telesnubben komma över på lunchen för att göra nåt komplicerat. Jag gissar stoppa in en apparatjävel i väggen för att konstatera att ja - minsann - jag har teleledningar dragna till min lägenhet. Pris för besöket: åtta miljarder och femtio. Frågor på detta?
Så fort telefonen är igång måste jag ringa bredbandsfolket. Samma bolag. Man skulle ju kunna tro att det gör saken lättare, men inte då. Allt är väldigt komplicerat och tar väldigt lång tid. Mycket hummande och tittandes i listor och på skärmar.
Om ni tycker kundtjänsterna i Sverige är jobbiga skulle ni ringa de i Australien.
Eller gör inte det.
Det räcker med att jag är frustrerad.
Gå ut i solen istället. Säg till en vän att ni tycker om dem. Köp en blomma. Gör någon glad.
Jag sitter här och hatar så länge.
Så fort telefonen är igång måste jag ringa bredbandsfolket. Samma bolag. Man skulle ju kunna tro att det gör saken lättare, men inte då. Allt är väldigt komplicerat och tar väldigt lång tid. Mycket hummande och tittandes i listor och på skärmar.
Om ni tycker kundtjänsterna i Sverige är jobbiga skulle ni ringa de i Australien.
Eller gör inte det.
Det räcker med att jag är frustrerad.
Gå ut i solen istället. Säg till en vän att ni tycker om dem. Köp en blomma. Gör någon glad.
Jag sitter här och hatar så länge.
10 Comments:
Jag tycker det värsta är när man är tvungen att säga yes/no, telefonnummer, kundnummer, osv., till en jäkla maskin trettioelva gånger om (för att den inte förstod vad man sa, eller den fick ett av nummerna fel, etc.) innan man kommer fram till en 'riktig' människa när man ringde t.ex. Telstra's customer service. Så grymt frustrerande!! Varför i allsin dar kan man inte bara trycka in nummer via telefonen eller typ trycka 1 för 'ja' och 3 för 'nej'? Fast det har kanske ändrats...man kan ju hoppas i alla fall...
Att byråkratin i Sverige är, trots allt, föredömlig,w blir man snabbt varse när man bor utomlands hehe.
Din blogg blir bara bättre och bättre.. Jag älskar ditt sätt att skriva.
Har du provat att försöka få telefon inkopplad i USA? Om så vore fallet skulle du nog inte gnälla så mycket över telebolagen i Australien. De lär vara ett under av effektivitet, vänlighet, intelligens och lågpris jämfört med fucking Verizon i New York.
Trust me.
Har precis samma erfarenhet från Frankrike. Inte nog med att alla kundtjänstsamtal kostar pengar, personalen beter sig dessutom som att man gör dem en otjänst genom att ringa. De borde ju vara nöjda att man pratar länge och betalar med, men icke.
Tog mig tre månader att få telefonen inkopplad här. Telias två veckor känns plötsligt väldigt smidigt.
Gillar din blogg o alla schyssta allt-möjligt-prylar du delar med dig av. Tack!
Eh, resten av det här inlägget hänger inte ihop md din 'post', men; jag gillar arkitektur (inte vett o etikett med svart polokrage kanske), men just bland annat en del australienskt byggeri. Kanske nån bild på nån 'indie-arkitektur' nån gång? Man behöver ju inte gå så långt som Denys Lasdun och varje dag utbrista:
"There is something aphrodisiac about wet concrete."
Men nybyggt är trots allt rätt eggande?
Är det verkligen så hemskt som det låter?
Jag tycker om dig Jonas, eller iaf din blogg =)
hata inte. jag har precis läst igenom hela din blogg (efter att min kompis tipsat) och det var en angenäm upplevelse. nu kommenterar jag också, fast jag inte brukar. lycka till med romanen. jag läser bloggen så länge.
trist. men medans du sitter där och hatar så sitter jag här och älskar. gotye - heart's a mess!!! tack så hemskt mycket, den satt där den skulle.
Skicka en kommentar
<< Home