Kolla! En Röv!

tisdag, juli 04, 2006

Reklam

Ok, lite branschsnack. Följande film är ett intressant exempel på vart branding och reklam riktat till internetgenerationen är på väg. 90 % av de som ser filmen skickar en länk till sina vänner för att tricket är imponerande. I själva verket är allt fejkat och reklam för whiskyn Famous Grouse.

Tror jag.

skrev Silverfisken klockan 08:43

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha! Intressant! :) Såg denna igår och var helt 100 på att det var en "vanlig hemmavideo", och jag får nog erkänna att liiite sugen på en virre blev jag! och då borde ändå jag veta bättre hehe.

15:39  
Anonymous Anonym said...

Ja lite sugen på virre kanske, men definitivt inte en Famous :)

16:47  
Anonymous Anonym said...

Undrar hur jag hade tänkt utan ditt försnack. När man såg den nu så verkar det onekligen fejkat.

17:06  
Blogger Admin said...

Med tanke på att han vrider flaskan så att etiketten syns bättre medans han försöker få myntet att träffa isbiten så kan din teori stämma mycket väl.

Visar väl på att man måste tänka i lite nya banor för att attrahera målgruppen yngre vuxna. Man skickar ju gärna en rolig film vidare till sina vänner och vips så har man spridit reklamen vidare ;-)

17:19  
Blogger deeped said...

Well. Jag vete fan om det ens är en bra viral film. Faktiskt så tvivlar jag på att den har ett 90 %-igt send-through. Saknar det där extra som andra virala filmer har. Men visst har du rätt - det är reklam. Typ. Snygga isbitar - jag vill ha såna i min grogg...

17:53  
Blogger Anton said...

klart det är en viral film. tjejen är alldeles för snygg för att inte vara castad.

18:00  
Anonymous Anonym said...

vidrigt.

18:03  
Anonymous Anonym said...

En snyggare metod är väl att göra en reklamfilm som uppenbart är en reklamfilm, men som är så tuff/snygg/rolig att den skickas mellan kompisar. Typ som VWs reklam med Stormare. Fast det är väl så klart billigare att göra en "fejkreklam" som denna.

21:40  
Anonymous Anonym said...

Jag hatar folk som gör partytrick men det är helt ok när jag gör ett.

21:10  
Blogger deeped said...

ml: som bikini på huvet menar du? ;)

21:59  
Anonymous Anonym said...

Isåfall ingen bra reklam. Famous grouse är så äcklig att den måste drickas med is, som tar bort smaken.

22:46  
Blogger deeped said...

Hittade nåt som verkar vara en vidare del av kampanjen - och det är så jävla dåligt att det måste vara genomtänkt: http://www.youtube.com/watch?v=gVkgFIbB93o

20:16  
Blogger deeped said...

challeballe - det du beskriver kallas viral marketing.

20:16  

Skicka en kommentar

<< Home

Om mig

Min bilder
Namn: Silverfisken
Plats: Sydney, Australia

I left Sweden for Australia. This is my life.

Visa hela min profil

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from PixelBoy. Make your own badge here.

Previous Posts

  • Hon ger sig inte
  • Jag rear ut min själ
  • Refuserade reklamidéer för TENA
  • Grönblek
  • Wee!
  • Ping Pong After Party
  • James
  • 21-6, 21-6. Lätt. Nu fira.
  • Jag är i final
  • Ping Pong

Powered by Blogger

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Listed on BlogShares